SEO este Mort? – Is SEO Dead?

No Comments

SEO s-a schimbat drastic de-a lungul anilor. SEO este Mort? – Is SEO Dead? (A Data-Driven Answer)

În 2010, Google a făcut 516 modificări ale algoritmului . Acest număr a crescut la 1.653 în 2016 și la 3.234 în 2018. Nu avem date în ultimii doi ani, dar totuși, puteți paria că numărul crește continuu.

Cu peste 9 schimbări de algoritm pe zi, este sigur să spunem că nu mai este ușor de manipulat sau de joc Google.

Deci, SEO este mort?

Ei bine, haideți să privim datele și de acolo vă voi arăta ce ar trebui să faceți.

SEO este mort?

Știți câte căutări au loc pe Google în fiecare zi?

Aproximativ 5,6 miliarde de căutări pe zi .

Este vorba de aproximativ 2 trilioane de căutări în fiecare an.

Deși este vorba de o mulțime de căutări, de asemenea, se creează mult conținut.

Pe web există aproximativ un miliard de bloguri .

Există atât de multe bloguri încât puteți găsi o cantitate excesivă de conținut pe majoritatea subiectelor.

De exemplu, dacă te uiți la fraza cu coada lungă, „ce este marketingul digital”, există doar 11.300 de căutări globale pe lună, dar un conținut de 665.000 de conținut încântător încearcă să răspundă la această întrebare.

SEO este Mort? - Is SEO Dead?

Cu alte cuvinte, oferta este mult mai mare decât cererea.

Veți vedea și mai multe despre asta pentru termenii de cap. Nu uitați doar la expresia „banană”:

640.300 de căutări la nivel mondial par un număr mare, dar există rezultate de 880.000.000 de milioane. Sigur, este posibil ca unele dintre aceste rezultate să nu fie pe alimente, banane, dar totuși, acesta este mult conținut în comparație cu volumul de căutare.

Puteți găsi în continuare expresii de căutare în care există mai mult volum de căutare decât conținut, dar tendința este în continuă creștere în care producția de conținut depășește cererea de căutare.

În plus, Google se transformă într-un motor de răspuns în care răspund la întrebările oamenilor fără ca aceștia să fie nevoiți să apeleze la un site web.

Potrivit Dejan SEO , au văzut că CTR-urile scad drastic odată ce Google a început să răspundă la întrebări. Nu uitați doar la această întrebare de căutare a vremii

Clicurile lor din interogările legate de vreme au mers de la 46% până la 7%.

Această tendință a devenit atât de comună, încât procentul de trafic pe care Google îl conduce către listări organice (rezultate SEO) a scăzut în timp .

Deci, asta înseamnă că SEO este mort?

Este de fapt invers.

SEO nu este mort

Cu toate datele, cum poate fi cazul?

În primul rând, toate canalele de marketing devin statuate în timp. Este doar o întrebare de când.

Puteți spune același lucru despre Facebook, Instagram, Twitter și chiar prin e-mail marketing.

Heck, uită-te la imaginea de mai jos. A fost primul anunț publicitar pe Internet.

Puteți ghici ce companie a creat anunțul banner? Era ATT.

Dintre oamenii care au văzut-o, 44% dintre ei au dat clic pe ea . Anunțurile banner acum generează o rată medie de clic de până la 0,5%.

Aceasta este o scădere enormă.

Și, așa cum am menționat mai sus, este cu toate canalele. Nu uitați doar la ratele de implicare pe Instagram :

Nu contează dacă este o postare sponsorizată sau o postare organică, tendința de pe Instagram este ca angajamentul să scadă.

De aceea, vezi oameni precum Gary Vaynerchuk și Grant Cardone care își promovează numerele de telefon pe Instagram.

În acest fel, ei pot comunica direct cu fanii lor fără a fi nevoiți să se ocupe de algoritmi sau platforme care să-și reducă angajamentul.

Dar chiar și cu aceste numere în scădere, vedeți postări sponsorizate pe Instagram în creștere cu 150% .

Cu alte cuvinte, oamenii cheltuiesc în continuare bani pentru că văd un ROI sau generează o valoare suficientă în ochii lor.

Și același lucru se întâmplă cu cheltuielile publicitare digitale .

Numerele sunt în creștere, deoarece companiile generează un ROI.

Deci, cum SEO nu este încă mort?

După cum am explicat mai sus, doar pentru că valorile nu vor fi în favoarea dvs. nu înseamnă că un canal este mort.

Uită-te la traficul meu de căutare pe NeilPatel.com.

Nu numai că trebuie să mă ocup de algoritmul Google ca tine, dar concurența mea include și alți marketeri care știu ce știu … totuși, sunt în continuare capabil să-mi cresc traficul de căutare chiar și cu valorile CTR-urilor în scădere ale Google.

Când priviți căutarea în ansamblu (și nu vorbesc doar despre Bing și Google, deoarece oamenii caută și pe alte site-uri și platforme), Google domină încă cota de piață cu un procent ridicat de 94% .

Oamenii folosesc în continuare Google și le preferă ca metodă de căutare. Dar ceea ce s-a schimbat este modul în care Google este folosit.

Acesta era locul unde ai folosi platforme precum Instagram pentru descoperire și Google pentru comerț (cumpărături).

Tendința s-a schimbat de-a lungul anilor în care Instagram este foarte utilizat pentru comerț și Google este folosit în principal ca motor de descoperire.

Uită-te la acest studiu de caz realizat de Olay .

Olay vinde produse legate de ten. Unul dintre produsele lor se întâmplă să reducă întunericul sub ochii tăi.

Așadar, obișnuiau să împingă foarte mult anunțurile care își vindeau produsele direct.

Dar, în momentul în care și-au schimbat anunțurile pentru a se concentra pe educație, învățându-i pe oameni cum să reducă cercurile întunecate sub ochi, în loc să oblige oamenii să își cumpere produsele, ROI-ul lor a trecut prin acoperiș.

Prin trimiterea oamenilor către conținut bazat pe educație mai întâi (și apoi prin vânzarea prin conținut), au reușit să crească clicurile prin 87%, să își reducă costul pe clic cu 30% și să crească conversiile cu 100%.

Acesta este un exemplu primordial al modului în care mai multe persoane folosesc Google ca motor de descoperire mai întâi în loc de motor de comerț.

SEO nu moare, ci doar se schimbă

Acum, dacă știți că Google se îndreaptă către un motor de descoperire (atât pentru plăți, cât și pentru listări organice), există alte câteva lucruri pe care trebuie să le știți dacă doriți să dominați listările organice.

1: Google vrea să clasifice site-urile pe care doriți să le vedeți

Concentrația lor principală din algoritm nu este backlinks sau densitate de cuvinte cheie sau o anumită măsură SEO … accentul este pus pe experiența utilizatorului.

Dacă un site are milioane de backlinkuri, dar utilizatorii îl urăsc, site-ul nu se va clasifica bine pe termen lung.

Uitați-vă la acest studiu de caz cu „ cele mai bune fripturi la grătar ”.

Rand Fishkin i-a făcut pe toți adepții săi sociali să facă următoarele:

În 70 de minute, înregistrarea a sărit pe primul loc.

Asta mă refer la semnalele utilizatorului. Tu, utilizatorul final, controlezi modul în care Google ajustează clasamentele.

2. Oamenii nu folosesc doar Google. Google adună date de pretutindeni .

Google știe că petreci ore pe zi pe dispozitivul tău mobil și ore pe alte site-uri și aplicații care nu sunt controlate sau deținute de Google.

Așadar, atunci când își dau seama ce să o claseze și unde să o claseze, nu se uită doar la propriul set de date.

Se târăsc lucruri precum mediile sociale și folosesc semnale sociale pentru a-i ajuta să-și îmbunătățească mai bine rezultatele.

De exemplu, aici este un studiu de caz privind modul în care Google folosește media socială pentru descoperirea căutării .

Chiar dacă urăști web-ul social, trebuie să-l folosești mai mult. Nu numai că poate ajuta la indexarea site-ului dvs., dar vă poate ajuta și la construirea mărcii, ceea ce indirect vă va ajuta să vă îmbunătățiți clasamentul.

Iată câteva articole de urmat pentru a vă ajuta să vă îmbunătățiți prezența pe rețelele de socializare:

3. Google adoră mărcile

Dacă nu mă credeți, uitați-vă la aceste citate din fostul CEO și ex-șef al site-ului web al Google.

Amândoi cred în mărci .

Pe măsură ce marca dvs. crește, veți vedea că și clasamentele dvs. vor crește.

Ați văzut statisticile mele despre traficul de căutare mai devreme în postare, dar aici este o defalcare a numărului de persoane care au găsit site-ul meu căutându-mi numele în ultimele 7 zile.

Și numărul respectiv nu include nici scrisorile greșite. Ați fi șocat de cât de mulți oameni îmi scriu numele „niel” în loc de „neil”.

Google adoră mărcile. Heck, atunci când introduci „pantofi de alergare pentru bărbați”, ei au chiar Nike, Adidas și Asics acolo.

Volumul de căutare de marcă e este mai corelat cu clasamentele decât legăturile sau autoritatea domeniului.

Dacă doriți să construiți o marcă, concentrați-vă pe articolele de social media cu care am legat mai sus și urmați articolele de construire a mărcii de mai jos:

Dacă vă tot luptați să construiți un brand, discutați cu unul dintre membrii echipei mele despre PR-ul nostru digital .

4. Concentrați-vă pe o nișă

Îți amintești site-ul vechi-școală Despre.com?

De-a lungul timpului, About.com a făcut rezervări în ceea ce privește clasamentul Google și afacerea a murit. Au fost câteva motive pentru care:

  • Site-ul nu s-a concentrat pe o singură nișă … era vorba de tot
  • Conținutul era mediocru. Nu au intrat în profunzime, ci au păstrat lucrurile la nivel de suprafață.
  • Aveau prea mult conținut pe care nimeni nu-i păsa să îl citească.

Ei au decis să se rebrand ca Dotdash și să înceapă să dea jos. Așa că au luat conținutul de pe About.com și l-au împărțit în șase site-uri verticale specifice .

Când au făcut acest lucru, ei au descoperit că o mare parte din conținut nu se încadrau în acele 6 verticale sau nu se ridica la noul lor standard de calitate. Acest lucru le-a determinat să le șterge aproximativ 900.000 de articole .

Din date, puteți vedea că au obținut mult mai mult trafic prin împărțirea conținutului lor în site-uri restrânse.

A avut atât de succes încât au luat unul dintre noile lor site-uri verticale și l-au defalcat mai departe în trei site-uri de nișă. Iată rezultatele:

Acest lucru i-a ajutat să-și crească veniturile cu 140% .

Dacă vrei să te descurci bine în lumea de azi a SEO, concentrează-te pe o nișă. Google preferă site-urile specifice subiectului, deoarece asta îi place tuturor și celorlalți.

Gândiți-vă în acest fel … mai degrabă ați citi sfaturi medicale de la About.com sau WebMD?

WebMD, desigur.

Un alt lucru pe care l-au făcut

5. Viitorul este personalizarea

Ați observat că atunci când căutați pe Google rezultatele pe care le vedeți sunt diferite decât rezultatele prietenilor dvs.?

Se datorează faptului că Google încearcă să vă personalizeze rezultatele.

Nu doar pe căutarea Google, ci oriunde utilizați un dispozitiv Google … de la un smartphone la Google Home, chiar și mașinile lor autonome.

Cu toate datele pe care le colectează, acestea sunt mai potrivite pentru a înțelege preferințele dvs. și apoi a modifica rezultatele.

Gândiți-vă în acest fel: de fiecare dată când vizitați un loc și transportați telefonul mobil (în special dacă este un dispozitiv Android), Google poate fi capabil să utilizeze informațiile pentru a vă adapta rezultatele.

Cu site-ul dvs. web, nu încercați să le arătați tuturor același mesaj. Dacă vă personalizați experiența pentru fiecare utilizator, veți putea să vă clasificați mai bine pe termen lung, deoarece vă vor îmbunătăți valorile utilizatorilor.

Un bun exemplu în acest sens este pe blogul meu.

Chiar când aterizați acolo, vă las să alegeți tipul de conținut pe care doriți să-l vedeți și apoi pagina se adaptează la interesul dvs.

Este de fapt zona cu cele mai multe clicuri pe blog, credeți-o sau nu.

Concluzie

SEO nu este mort, ci doar se schimbă.

Sigur, ratele de clic se reduc și Google continuă să-și adapteze algoritmul, dar asta este de așteptat.

Google a făcut-o astfel încât să vă puteți orienta cu ușurință clientul ideal prin SEO sau reclame plătite.

Înainte de a veni. De aceea sunt capabili să genereze peste 100 de miliarde de dolari anual pe venituri din publicitate.

Nu vă faceți griji pentru lucruri care nu vă stăpânesc. În schimb, începeți să vă adaptați sau traficul și afacerile dvs. vor fi moarte.

Ce părere aveți despre schimbarea peisajului SEO?

This is author biographical info, that can be used to tell more about you, your iterests, background and experience. You can change it on Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

About us and this blog

We are a digital marketing company with a focus on helping our customers achieve great results across several key areas.

Request a free quote

We offer professional SEO services that help websites increase their organic search score drastically in order to compete for the highest rankings even when it comes to highly competitive keywords.

Subscribe to our newsletter!

More from our blog

See all posts

Leave a Comment