Rapoarte SEO avansate cu Foi de calcul Google

  • February 26, 2019
  • Blog
No Comments

Rapoarte SEO avansate cu Foi de calcul Google – Șablon și Ghid complet

Pentru seoadwords, SEO este un subiect important, deoarece este canalul care conduce cea mai mare parte a traficului nostru! Pentru o lungă perioadă de timp, am lucrat exclusiv “de mână”, ameliorând datele săptămânale din Google Analytics și din Consola de căutare Google pentru a analiza roadele muncii noastre. Dar atunci când un site web se descurcă bine și crește, vine un moment în care, în fața volumului de date, această activitate necesită noi instrumente pentru a:

  • Monitorizați periodic și corect evoluția principalilor indicatori SEO
  • Au date cu adevărat acționabile într-o logică de optimizare

Vă propun să învățați cum să construiți un raport SEO care să fie atât simplu cât și foarte puternic! Cu Foi de calcul Google, Consola de căutare Google și API-uri Google Analytics și un pic de grăsime pentru cot, veți înțelege rapid că numai creativitatea dvs. vă poate constrânge cu adevărat în acest exercițiu.

Ce veți găsi în acest articol:

  • O metodologie pentru a construi pas cu pas propria raportare SEO pe site
  • Un model avansat de raportare SEO care traversează diferite surse de date
  • Un ghid pentru utilizarea șablonului nostru de raportare SEO

Nu aveți timp și căutați un instrument gata de utilizare? Am pus la dispozitia dumneavoastra un raport SEO construit sub foile Google datorita metodei pe care urmez sa o descriu. Vă invit să salvați o copie pe care o puteți hack la voință. Acest raport SEO este echipat cu un “Ghid al utilizatorului”, care vă va explica cum să îl luați în propriile mâini și să îl actualizați cu datele de pe propriul site.

SEO Reporting - Prezentare generală

Descărcați șablonul de raportare SEO

Doriți să înțelegeți cum am construit această raportare SEO și de ce am ales această metodă? Citiți mai departe și în curând veți putea să vă construiți propriile rapoarte SEO!

5 motive bune pentru a vă construi rapoartele SEO cu Foi de calcul Google

1. Consola de căutare Google nu păstrează istoricul datelor

Dacă nu sunteți un SEO “albastru”, ați avut deja de văzut pentru tine. Consola de căutare Google oferă numai date istorice de numai 90 de zile.

Consola de căutare Google - limită de 90 de zile

Acest lucru este deosebit de frustrant deoarece tendințele SEO sunt analizate pe termen lung, iar rezultatele unei lucrări de fond în SEO sunt măsurate doar câteva luni după implementare.

Pentru a remedia această slăbiciune a Consolei de căutare Google, trebuie să puteți stoca istoricul datelor. Preferăm să stocăm valori calculate, care vor fi mai exploatabile decât exporturile de date brute, în caz contrar, la capacitatea de a utiliza aceste date!

2. Consola de căutare Google oferă o flexibilitate mică pentru analiză

Din nou, aceasta este o frustrare pe care toată lumea ar fi experimentat-o ​​încercând să aprofundeze analiza SEO în Consola de căutare Google. Raportul “Analiza cercetării” este extrem de limitat atunci când vine vorba de efectuarea … analizelor!

Avem câteva filtre frumoase pe interogări sau pagini. Dar ați reușit vreodată în SGC paginile dvs. care sunt pe prima pagină a Google, dar au o CTR mai mică de 2%? Nu? Nici eu. Cu toate acestea, pentru a face ca optimizarea procesului de revizuire a CTR să aibă prioritate titlul și meta-descrierea paginilor dvs. care au cel mai mare potențial, ar fi foarte util!

😉

Dintr-o dată trebuie să lucrăm repede la exportul de date de 90 de zile, din când în când. Cu toate acestea, ceea ce progresul ar fi să aibă o raportare de SEO care vă spune în fiecare săptămână ceea ce paginile dvs. subperformeze nivel CTR în raport cu poziția lor medie în SERPs. Dacă gândiți ca mine, continuați să citiți, nu sunteți foarte departe de graal 

3. Nu este nevoie să vă ruinați pentru un instrument puternic de raportare SEO

Desigur, există pe piață instrumente foarte puternice dedicate SEO: Moz, Ahrefs, Botify … Dar de multe ori software-ul este de cuțite elvețiene autentice nu va ști să exploateze 50% din potențialul de lipsa de timp sau de competențe ( plătind 100% din preț!).

Dacă sunteți în căutarea unui instrument de raportare și de analiză care să ofere o vedere consolidată, cu posibilitate de acțiune asupra datelor dvs. SEO, trebuie să vă concentrați. În genul acesta, veți găsi, de exemplu, Seeurank de Yooda pe care vă invit să-l testați pentru cultura (15 zile gratuit). Dar, la peste 450 de euro pe an, este deja un buget pe care nu suntem gata să investim în SEO!

SeeUrank - Preturi

Datorită puterii combinate a Fișei Google, Google Analytics și Consolei de căutare Gogle, vă sugerez să obțineți un rezultat aproape la fel de bun la costul 0 (cu puțină voință bună).

4. Pentru a fi raportare SEO acționabile trebuie să fie construit personalizat

Evident, toți vom fi interesați de urmărirea unor valori globale: volumul general al afișărilor, numărul de adrese URL care generează trafic SEO, etc. Dar când vine vorba de SEO, fiecare site are propriile sale particularități:

  • Un site care tocmai a redesenat designul său receptiv va dori să urmeze mai precis KPI-urile sale pe dispozitive mobile și comprimate.
  • Un site media care are mii de pagini va pune la îndoială valoarea tăierii în slănină prin eliminarea paginilor inutile pentru a menține un nivel mai ridicat de calitate în ochii Google.
  • Un site poziționat pe o nișă poate avea o analiză mai profundă a cuvintelor cheie cu coada lungă.

Pe scurt, la fiecare site-ul său problemele SEO! Pentru o monitorizare eficientă și acționabilă, nu este suficient să recuperați și să executați primul tablou de bord SEO care trece. 
Este important să începeți prin a vă pune întrebările potrivite și pentru a construi un raport SEO personalizat, care vă permite să răspundeți la aceste întrebări.

5. Foi de calcul Google oferă toate funcțiile pe care le puteți visa despre

Ei bine, nu voi merge în jurul bush, instrumentul pe care am propus să-l utilizați pentru a crea raportul dvs. de SEO este Google Sheets. De ce? Pur și simplu pentru că este foarte puternic!

Datorită unor pluginuri bine cunoscute, vom putea solicita API-urile tuturor serviciilor Google și vom putea automatiza recuperarea datelor. Vom avea aceeași flexibilitate de utilizare ca și în Excel cu câteva funcții bonus precum QUERY () sau ImportXML () care ne vor permite să economisim timp prețios în reprocesarea datelor. Vom adăuga apoi un strat frumos de dataviz în sos Google pentru a obține un tablou de bord SEO tot ce este mai curat. Ca bonus, foaia dvs. de calcul actualizată va fi întotdeauna distribuită instantaneu între toți potențialii utilizatori prin Cloud.

Începi să simți puterea potențială a rapoartelor viitoare de SEO? Putem merge mai departe! Datorită programului Google Apps Script, cu câteva cunoștințe de programare, putem transforma rapoartele SEO într-o aplicație web reală cu o interfață super-rapidă care se apropie de redarea unui Seeurank.

Cum te convingi? Haide, acum mergem la practică!

Colectați date pentru raportarea SEO

Pentru o raportare SEO practică pentru actualizarea obiectivului este de a automatiza o colectare minimă a datelor. Foarte bine, Foița Google vă va face ușor.

Datele din Consola de căutare Google

Pentru a prelua datele din Consola de căutare Google, vom folosi un plugin de browser Chrome, care este la fel de simplu ca și eficient, pe care l-am denumit Search Analytics for Sheets  !

Acest plugin ne permite să colectăm numărul de clicuri, numărul de afișări, valoarea CTR și poziția medie a fiecărei pagini a site-ului nostru pentru o anumită perioadă. De asemenea, ne va permite să obținem aceleași date pentru toate cuvintele cheie identificate pe care site-ul nostru a fost poziționat în perioada respectivă.

Este, de asemenea, posibilă obținerea acestor date agregate în funcție de țara de origine a vizitatorilor, de tipul de dispozitiv utilizat sau pur și simplu pentru fiecare zi a perioadei. În sfârșit, puteți trece aceste moduri de agregare a datelor. Prin urmare, putem cunoaște toate cuvintele cheie asociate fiecărei pagini a site-ului dvs. și toate valorile asociate!

Căutați Google Analytics pentru Foi

Odată instalat în Chrome, pluginul poate fi utilizat în orice fișă Google din meniul principal: Add-ons> Search Analytics pentru Sheets> Open bara laterală. Aceasta deschide o bara laterală din partea dreaptă a foii dvs. de calcul.

Din fila “Solicitări” (care se deschide implicit) din această bara laterală, veți putea solicita API-ul Consolei de căutare Google fără cunoștințe tehnice. Tot ce ai nevoie este:

  • Selectați un site web asociat contului dvs. din Consola de căutare Google.
  • Specificați datele de început și de sfârșit ale exportului de date.
  • Alegeți modul (modulele) pentru gruparea datelor: alegeți “Pagină” pentru a obține datele prin URL sau “Interogare” pentru a obține datele după cuvinte cheie.
  • Aplicați orice filtre, de exemplu, pentru a restricționa exportul către datele vizitatorilor de pe terminalul mobil.
  • Alegeți foaia de calcul a foii de calcul care va primi datele solicitate.

Pentru celelalte opțiuni și caracteristici ale pluginului vă permit să vă consultați documentația pusă la dispoziție de designerul său, urmând link-ul de mai sus.

Cu acest plugin, vom extrage în fiecare săptămână cu câteva clicuri, toate datele utile din Consola de căutare Google. În șablonul de raportare SEO sunt folosite 4 pagini separate pentru a colecta aceste date: Pagină (date pe adresă URL), Pagină și interogare (detaliu de cuvinte cheie pentru fiecare adresă URL), Interogare (date de cuvinte cheie) și Dispozitiv aparate).

Vârful Factory Net
Rețineți că este important să se importe întotdeauna datele în aceleași foi de calcul săptămână după săptămână (datorită „Rezultate“ Sheet) pentru a construi un strat de reprocesare pe partea de sus. Într-adevăr, nu ar trebui să adăugați formule direct în foile care sunt folosite pentru extragerea datelor deoarece conținutul lor este suprascris cu fiecare nouă recuperare de date. Vom vedea mai departe cum să procedăm la reprocesarea acestor date.

Datele din Google Analytics

Consola de căutare Google nu colectează date despre angajament din vizitele SEO. Așadar, va trebui să găsim un alt mod de a recupera date cum ar fi: rata de respingere, timpul mediu pe pagină de destinație, rata de conversie a comerțului electronic sau pentru fiecare obiectiv etc.

Vom merge de data aceasta să folosim un alt plugin Chrome pe care vă invit să-l instalați. Acesta este un plugin Google oficial pentru API-ul Google Analytics : Google Analytics – Fișier Google add-on

Google Analytics Add-on pentru coli

Acest plugin poate obține aproape orice vă poate oferi Google Analytics. Numai dificultate, utilizează o sintaxă destul de precisă, care este cea a API-ului Google Analytics. Dacă trebuie să vă scufundați, aici și acolo veți găsi cele mai multe informații utile.

Pentru crearea rapoartelor dvs. de SEO trebuie să activați plugin-ul prin intermediul meniului principal: Suplimente> Google Analytics> Creare raport nou. Aceasta va deschide o bara laterală în partea dreaptă a foii de calcul în care veți seta exportul de date GA pe care îl veți executa săptămânal:

Dați-i un nume (“GA-SEO” în exemplul meu de raportare SEO).

Selectați contul, proprietatea și vizualizarea site-ului web (trebuie să aveți drepturi de acces în contul dvs. Google Analytics).

Apoi selectați valorile și dimensiunile care vă interesează.

Vă propun cel puțin să selectați valorile: “Rata de respingere”, “Durata medie pe pagină” și “Tranzacții”, precum și dimensiunile: “Pagină de destinație”, “Sursă” și “Mediu”.

Apoi, faceți clic pe “Creați raportul”, aceasta va adăuga o foaie numită “Configurație raport” în foaia de calcul. Această foaie ar trebui să semene cu captura de mai jos:

Vom face acum câteva ajustări la această configurație:

  • Implicit acest raport este programat să ruleze în ultimele 7 zile (Last N days = 7). Vom înlocui acest lucru cu utilizarea “Data de începere” și “Data de încheiere” pentru a putea actualiza raportarea ori de câte ori vrem.
  • Deoarece suntem interesați doar de datele din vizitele SEO de la Google pentru a le reîncărca cu datele din Consola de căutare Google, vom adăuga următoarele două filtre: ga: medium == organic; ga: source == google
  • În cele din urmă, vom clasifica datele în ordinea descrescătoare a volumului de intrare, deci vom adăuga metrica ga: intrările și vraja -ga: intrări (notați cel puțin în față)

Aceasta ne dă configurația de mai jos.

config_GA_report_3

Acum sunteți gata să rulați prima dvs. interogare GA API făcând clic pe: Add-ons> Google Analytics> Run reports.

Un pop-va confirma in exportul cu succes a datelor și va avea plăcerea de a descoperi o nouă foaie în foaia de calcul cu numele furnizat pentru raport ( „GA-SEO“ la domiciliu pentru cei care urmează) .

config_GA_report_confirmation

Utilizând această filă veți găsi , probabil , (cu groază) că adresa URL a primei coloane „ga: landingPagePath“ sunt de fapt URIuri care nu conțin numele de domeniu. 
Cum să reîncărcați aceste URI-uri cu adresele URL complete furnizate în raportul “Pagina” de Google Search for Analytics? Nu intră în panică, să vedem cum să mergem un pas mai departe.

Datele de accesare cu crawlere ale site-ului dvs.

Scopul este de a merge un pas mai departe, de exemplu prin integrarea rapoartelor SEO cu alți factori care explică performanța paginii dvs. de destinație. Deci, vom căuta să recuperăm cel puțin titlul și meta-descrierea paginilor site-ului dvs. Pentru asta vă propun două metode.

Primul este să utilizați un instrument de accesare cu crawlere, cum ar fi celebrul Sreaming Frog SEO(gratuit până la 500 de adrese URL) sau cel mai puțin conținut, dar mai gratuit BeamUsUp . Prin rotirea ocazională a unuia dintre aceste două unelte, veți prelua datele care sunt utile pentru noi “reci”. Va fi suficient să efectuați un export manual, să curățați și să formatați datele, apoi să copiați și să lipiți manual o nouă filă din rapoartele noastre de SEO pe care le-am numit “Date de accesare cu crawlere”. Aici este, de exemplu, care arată fila de date cu crawlere.

Accesați datele cu crawlere

Metoda anterioară, deși nu este automatizată, pare acceptabilă pentru mine. Cu toate acestea, dacă publicați o mulțime de pagini noi în fiecare săptămână sau dacă schimbați frecvent titlul și meta-descrierile paginilor dvs. (ceea ce este cel mai bine evitat), puteți prefera să utilizați caracteristica Import XML () . Acesta vă permite să eliminați conținutul unei pagini web de la adresa URL, inclusiv titlul și meta-descrierea.

Pentru un exemplu concret de utilizare a acestei funcții în acest caz, vă propun să aruncați o privire la această foaie de calcul creată de RankTank . Dacă aveți un pic de timp, verificați alte resurse oferite de RankTank este o adevărată mina de aur SEO!

Până acum, am văzut cum să agregăm într-o singură foaie de calcul toate datele care vor fi utilizate pentru a ne alimenta rapoartele SEO: datele din Consola de căutare Google, datele Google Analytics și datele de accesare cu crawlere. Acum trebuie să definim indicatorii și funcționalitatea rapoartelor noastre pentru a ști cum să reprocesăm și să stocăm inteligent aceste date.

Descoperiți SendinBlue, soluția franceză de referință în Email MarketingCampaniile de e-mail E-mailuri și SMS-uri tranzacționale Marketing automatizare

DESCOPERIȚI SENDINBLUE

SendinBlue

 testat și aprobat de Fabrique du Net:

Definirea sferei de raportare SEO și a indicatorilor care urmează să fie analizați

Cu toate datele pe care le putem acum colecta, posibilitățile de analiză sunt aproape nelimitate. Pentru a da formă rapoartelor SEO, trebuie să definim valorile pe care dorim să le urmăm în timp și să le includem în instrumentul nostru de monitorizare. Este în conformitate cu acest “perimetru” că vom construi modelul de stocare și prelucrare a datelor așa cum este prezentat în restul acestui articol.

Un tablou de bord SEO compus din indicatori de urmărire și alertare

Rolul principal al rapoartelor noastre SEO este de a ne permite să vedem o stare de SEO a site-ului nostru dintr-o privire, săptămână după săptămână. Partea de bord compusă din grafică trebuie să contribuie la identificarea oricăror fenomene anormale: o scădere bruscă a numărului de pagini care generează trafic, o pierdere globală de poziții, o problemă a ratei de respingere a anumitor tipuri de conținut etc. În urma identificării unei astfel de probleme, vom putea investiga în continuare pentru a lua rapid măsuri corective.

Prin urmare, este necesar să alegeți indicatorii care alcătuiesc acest tablou de bord, astfel încât să fie exploatați. Nu este nevoie să calculați și să stocați zeci de tipuri de date care nu vă vor ajuta!

Iată câteva exemple de indicatori pe care îi puteți integra în rapoartele dvs. SEO, această listă nu este absolut exhaustivă:

  • Volumul de afișări, clicuri și pagini care primesc trafic SEO
Afișări grafice și clicuri
  • Numărul de cuvinte cheie care generează afișări și trafic SEO
Numărul de cuvinte cheie care generează afișări și trafic SEO
  • % din interogările ale căror cuvinte cheie sunt identificate și furnizate de Google
Ponderea vizitelor SEO cu cuvântul cheie identificat
  • Greutatea cozii lungi în ceea ce privește numărul de cuvinte cheie, din partea traficului SEO
Greutatea cozii lungi
  • Numărul de adrese URL care generează afișări și trafic SEO
Adresele URL indexate și generând trafic SEO
  • Distribuirea de adrese URL bazate pe volumele vizitelor generate de SEO
Distribuirea de adrese URL bazate pe volumele vizitelor generate de SEO
  • Distribuirea clicurilor și a afișărilor bazate pe adâncimea adreselor URL
Clicuri și afișări în funcție de adâncimea adresei URL
  • Distribuirea clicurilor și a afișărilor pe baza tipului de dispozitiv
Clicuri SEO pe tip de dispozitiv
  • Numărul de adrese URL care generează trafic SEO într-o anumită categorie de conținut, volumul vizitat asociat, rata medie de respingere și rata medie de conversie a acelor vizite
Performanța SEO pe tipuri de conținut
  • Distribuirea cuvintelor cheie în funcție de intervalele medii de poziție
Distribuirea cuvintelor cheie pe baza poziției medii
  • Poziții de urmărire a unei anumite liste de cuvinte cheie strategice
Pozițiile de urmărire conțin cuvinte cheie

Caracteristici avansate de analiză SEO

În plus față de aceste grafice diferite pentru asamblarea într-un tablou de bord de urmărire SEO, puteți utiliza raportarea pentru a construi o interfață pentru a efectua interogări avansate asupra datelor exportate prin pluginuri.

O interfață pentru gestionarea interogărilor avansate pe adrese URL

De exemplu, puteți crea o interfață pentru interogarea adreselor URL în timp real care îndeplinesc mai multe criterii, cum ar fi:

  • Număr minim și / sau afișări maxime
  • Numărul minim și / sau numărul maxim de clicuri
  • Rata de clic (CTR) minimă și / sau maximă
  • Poziția medie minimă și / sau maximă
  • Rata de respingere SEO minimă și / sau maximă
  • Rata de conversie minimă și / sau maximă a paginii de destinație SEO
  • Numărul de caractere din titlul paginii

Prin combinarea mai multor criterii, veți putea construi segmente de analiză extrem de interesante. de exemplu , puteți identifica toate adresele URL care apar în 2 e pagina de rezultate Google și merită o lucrare de optimizare SEO pentru a le face în prima pagină a Google.

Pentru a construi un astfel de segment de “pagini pentru a stimula”, va fi suficient să luați paginile cu o poziție medie minimă de 20 și maxim 10 și să limitați segmentul la paginile care au cel puțin 500 de afișări pe săptămână, astfel încât activitatea optimizării SEO (rețeaua internă consolidată, conținut îmbunătățit, crearea backlink-urilor etc.) este într-adevăr profitabilă!

Interfață pentru gestionarea interogărilor avansate pe adrese URL

În exemplul meu de raportare care însoțește acest articol, fila “Analiza paginii” permite efectuarea unor astfel de solicitări avansate pe adresele URL din ultima perioadă de actualizare a rapoartelor. Vom vedea mai departe cum să construim o astfel de interfață.

Sfat util la Fabrique du net
Dacă doriți să aplicați această interfață de interogare la o perioadă mai mare pentru unele analize, trebuie doar să adaptați perioada de extragere a datelor în filele de colectare, fără a actualiza graficele colecției de date. raportare (prin meniul “raport SEO”).

O interfață pentru gestionarea interogărilor avansate privind cuvintele cheie

În același mod, vom putea construi o interfață care să permită efectuarea de interogări asupra cuvintelor cheie identificate care au generat afișări SEO pentru site-ul dvs. web. Vom găsi aceleași criterii ca și înainte: volumul de afișări și clicuri, valoarea CTR, poziția medie a paginilor dvs. pentru cuvântul cheie etc.

Veți putea adăuga numărul de cuvinte care compun expresia căutată, precum și orice indicator pe care îl veți putea calcula pentru toate cuvintele cheie prin retragerea datelor colectate. Mă gândesc, de exemplu, la un câștig potențial de clicuri care ar fi bazat pe diferența CTR dintre un anumit cuvânt cheie și media CTR a tuturor cuvintelor dvs. cheie cu aceeași poziție medie.

Iată cum poate arăta o astfel de interfață, care este actualizată instantaneu de fiecare dată când unul dintre criteriile de căutare este modificat.

Interfață pentru gestionarea interogărilor avansate privind cuvintele cheie

Veți găsi această interfață în fila verde “Analiza cuvintelor cheie” din raportul meu de SEO.

Alte exemple de caracteristici avansate pentru raportarea SEO

Pentru a merge mai departe, vă sugerez alte două caracteristici avansate pe care le-am integrat în exemplul meu de raportare SEO și care va fi folosit pentru a optimiza CTR-ul paginii dvs. de destinație pentru SEO.

Primul este în unele moduri o variantă a interfeței interogării URL prezentată mai sus. Diferența este că vom grupa adresele URL ale site-ului nostru în tranșe în funcție de poziția lor medie în SERP (ex. Poziția 1, pozițiile 1-3, pozițiile 3-5, pozițiile 5-10 etc.). .

Pentru fiecare felie se calculează media CTR a paginilor în cauză și nu trebuie depășită un prag de subperformanță a CTR. Astfel, vom identifica, de exemplu, toate paginile cu o poziție medie cuprinsă între 3 și 5 dar a căror CTR este cu cel puțin 30% mai mică decât paginile medii ale acestei fragmente. Vom adăuga o cerință minimă de imprimare pentru a lucra numai pe paginile care merită.

Rămâne doar să încercăm să îmbunătățim CTR-ul acestor pagini prin redimensionarea titlului și meta-descrierea lor! Veți găsi acest raport în fila “Pagini reduse CTR” din exemplul meu de raportare SEO.

Pagini cu CTR redus

A doua trăsătură pe care o propun este legată de prima. Aceasta este de a analiza impactul marginal al prezenței anumitor cuvinte în titlurile sau meta-descrierile din CTR-ul paginilor dvs.

Pentru aceasta, vom calcula media CTR a tuturor paginilor în care găsim cuvintele cheie căutate în titlu, fie în meta-descriere, fie în ambele. Astfel, vom identifica cuvintele cheie care au un impact pozitiv (CTR peste medie) și altele pentru a evita deoarece au un impact negativ.

Această analiză poate fi utilizată pentru a rescrie titlul și meta-descipirea paginilor identificate ca având o performanță slabă a CTR datorită raportului “Pagini reduse CTR”.

CTR - Optimizarea formularelor

În exemplul meu de raportare SEO, această caracteristică este disponibilă în fila cu eticheta “CTR-Wording”.

Câteva sfaturi pentru construirea și structurarea rapoartelor SEO

Sfat # 1: Nu reprocesați niciodată datele din foile de colectare

Așa cum v-am spus deja la începutul acestui articol, este important să nu adăugați formule de reprocesare direct în foile care sunt folosite pentru a extrage datele, deoarece conținutul lor este suprascris cu fiecare nouă recuperare de date.

Vom construi, prin urmare, foi de reprocesare, una pentru datele centrată pe pagină (“Proces-pagină” în rapoartele mele) și una pentru datele centrate pe cuvinte cheie (“proces-interogare” în raportarea mea). În aceste coli vom folosi 5 coloane din stânga pentru a încărca datele (Interogare sau Pagini + Clicuri + Impresii + CTR + Poziție) extrase prin intermediul pluginului Căutare Google pentru Sheets într-o altă filă. Pentru aceasta, puteți utiliza, de exemplu, funcția QUERY () din Foi de calcul Google pe care vi le prezint puțin mai detaliat pe bordul # 5.

Pentru fiecare linie vom putea apoi să efectuăm reprelucrări diferite. În cazul datelor de pe pagină, vom putea recupera pentru fiecare pagină rata de revenire SEO și rata de conversie a comerțului electronic oferită de pluginul Google Analytics într-o altă foaie de calcul. Pentru a realiza acest lucru vom folosi funcția VLOOKUP () (sau VLOOKUP () în limba engleză) utilizând URL-ul paginii ca cheie de potrivire.

Fila de reprocesare SEO

Prin aceeași metodă, vom putea adăuga și alte coloane în foaia noastră “Pagină de proces” pentru a asocia cu fiecare adresă URL titlul paginii și meta-descrierea acesteia, folosind un VLOOKUP () în datele de accesare cu crawlere. (care sunt la domiciliu în fila “Date de accesare cu crawlere”).

Sfatul companiei La Fabrique du net
Atenție nu veți avea întotdeauna adresa URL completă a paginilor dvs. în toate fișierele de export date. Pluginul Google Analytics, în funcție de configurația contului dvs., va afișa probabil numai URI (fără numele de domeniu). Apoi va lua VLOOKUP () prin concatenarea numelui de domeniu si URI, altfel nu va functiona!

Ca un exemplu aici este ceea ce dă formula mea pentru a obține rata de revenire SEO în foaia “GA-SEO” din adresele URL ale paginii “Process-Page”:


=IF(ISERROR(VLOOKUP(SUBSTITUTE($B2,"https://www.lafabriquedunet.fr","",),'GA-SEO'!$A$15:$F$10000,5,FALSE)),0,VLOOKUP(SUBSTITUTE($B2,"https://www.lafabriquedunet.fr","",),'GA-SEO'!$A$15:$F$10000,5,FALSE))

În plus față de re-combinarea datelor din mai multe surse, foile de reprocesare (sau filele) vă permit să calculați anumite informații, cum ar fi adâncimea URL a unei pagini. În exemplul meu folosesc formula de mai jos:


=IF(LEN(B2)-LEN(SUBSTITUTE(B2,"/","",))>=3,LEN(B2)-LEN(SUBSTITUTE(B2,"/","",))-3,"NA")

În cazul reprelucrării datelor cuvintele cheie, o formulă destul de apropiată va calcula numărul de cuvinte conținute în expresie (și astfel va determina dacă este sau nu o expresie lungă a coada):


=IF(LEN(B2)-LEN(SUBSTITUTE(B2," ","",))+1>=Parametres!$H$27,1,0)

Rețineți aici referința la o valoare din fila “Parametri”, în această formulă este numărul minim de cuvinte din care o expresie de căutare va fi considerată ca aparținând cozii lungi. Vă dau câteva detalii despre interesul acestei file “Parametri” pe bordul # 2.

Sfat # 2: utilizați o filă de structurare din “Setări”

Cu cât căutați mai mult să creați o raportare specifică site-ului, cu atât mai mult va trebui să vă integrați cu formulele de reprelucrare și de calcul specific site-ului dvs. Dar construirea rapoartelor SEO nu este liniară. Câteodată ne dăm seama că prima rolă nu a fost optimă și că trebuie să modificăm ceea ce sa făcut.

Dacă toți parametrii dvs. au fost injectați “greu” în formule extinse, apoi pe mii de celule, cea mai mică schimbare va dura un timp considerabil și niciodată nu veți fi siguri că nu ați uitat să modificați unele celule. Pentru a evita acest lucru, utilizați o filă “Setări”, în care veți grupa toate datele specifice site-ului dvs. și care pot fi modificate. Vă las să vă uitați la fila “Setări” a rapoartelor mele SEO ca exemplu.

Alt avantaj este că, cu o astfel de filă, va fi mult mai ușor să reutilizați și să adaptați raportarea la un nou site web!

Setări de raportare pentru SEO Tab

Sfat # 3: utilizați o filă dedicată stocării datelor istorice

Analiza SEO implică să faceți un pas înapoi și să observați cât mai multe tendințe de fond ca fenomene punctuale. Prin urmare, este esențial să stocați date istorice pentru a crea grafice care vor afișa mai multe luni de istorie.

Pentru aceasta, vom folosi o filă (“Datele” pur și simplu în raportul meu) în care vor fi calculate și stocate, setul de indicatori care alimentează tabloul de bord SEO și grafică. Uită-te la imaginea de mai jos, vedem că linia 2 conține formule care vor calcula indicatorii din alte file (inclusiv reprocesarea datelor tab-urilor).

Din linia 6, pe de altă parte, numai datele istorice au fost copiate și inserate în valori (insist asupra “valorilor”) pornind de la linia 2 la fiecare actualizare a rapoartelor (c). este un proces care poate fi automatizat, vezi Sfat # 6).

Istoric date SEO Tab

Sfat # 4: Aveți grijă de formatarea tabloului de bord SEO

Nu cred că trebuie să insist prea mult asupra subiectului. Dacă doriți ca rapoartele SEO să fie menținute în timp și utilizate corect ca parte a unei lucrări de colaborare, este esențial să se vindece formatarea. Mai presus de toate, capacitatea dvs. de a structura și de a organiza această raportare va fi un instrument de predare pentru angajații dvs.

Nu există o rețetă miraculoasă, dar lizibilitatea trebuie să prevaleze. Simțiți-vă liber să utilizați diferite file pentru a vă organiza grafica. Dați titluri explicite fiecăruia dintre ele, alegeți culorile și în special tipurile de vizualizare în funcție de datele care sunt modelate: linii întrerupte pentru serii de timp, plăci de distribuție la un moment dat T, grafice pentru a compara valorile entități separate, etc.

Sfat # 5: Profitați de puterea funcției “QUERY ()”

Această caracteristică a Fișei Google permite efectuarea de apeluri de date dintr-o altă foaie cu mai multe opțiuni:

  • Selectați numai coloanele care vă interesează
  • Puteți aplica filtre pentru a urmări liniile care îndeplinesc anumite criterii (cum ar fi un număr mai mare de afișări până la 50, de exemplu)
Funcția QUERY a colilor Google

Sintaxa este foarte simplă (aproape de cea a SQL), ceea ce face ca această funcție să fie foarte ușoară și intuitivă de utilizat. Pentru mai multe detalii despre acest subiect vă refer la documentația oficială a funcției.

De ce este super-puternic? Vă amintiți Sfat # 1, care nu este de a scrie o formulă în filele de import de date, ci de a crea filtre dedicate de reprocesare? Datorită funcției QUERY (), veți putea duplica conținutul fișierelor dvs. de import într-o singură formulă și de fiecare dată când actualizați conținutul unei file de import, acest conținut va fi imediat actualizat în fila de reprocesare! Nu e rău, nu? Aici este de exemplu formula simplă pentru datele paginii fișierului de reprocesare “Process-Page”:


=QUERY(Page!A1:E10000,"SELECT A,B,C,D,E")

Dacă ați înțeles tot ce v-am spus, vă puteți imagina că este chiar mai bine să faceți cu această formulă! Din moment ce poate conține filtre și rezultatul acesteia este actualizat în timp real, această funcție va fi utilizată pentru a crea interfețele pentru interogarea datelor paginii sau a cuvintelor cheie în paginile de analiză a paginilor. “Analiza cuvintelor cheie”. Iată tipul de formulă care poate fi scrisă pentru o utilizare ulterioară:

Funcție avansată QUERY

Sfat # 6: Automatizați raportarea cu Google Scripts

Un ultim sfat pentru cei mai mulți dintre voi: profitați de puterea Google Scripts! Dacă aveți javascript de bază, veți reuși cu ușurință să scrieți câteva scripturi pentru a adăuga noi funcții în foaia de calcul a rapoartelor dvs. SEO.

😉
Scripturile Google - Raportarea SEO

De exemplu, puteți automatiza înregistrarea datelor istorice odată ce importurile au fost făcute astfel încât să se poată face cu un singur clic dintr-o funcție nouă pe care ați adăugat-o în meniul de calcul tabelar. Puteți chiar să mergeți mult mai departe și să faceți raportarea dvs. o aplicație web reală! Sky este limita 

Ghid de utilizare pentru raportarea SEO a Fabrique du Net

introducere

  • Raportarea SEO utilizează 3 tipuri de date: datele din Consola de căutare Google, datele Google Analytics și datele de acces cu crawlere de pe site-ul dvs. Prin urmare, trebuie să aveți drepturi de acces GSC și GA pentru site-ul pentru care construiți raportul.
  • Această raportare SEO rulează datorită a două pluginuri din Chrome care permit solicitarea API-urilor din Consola de căutare Google și Google Analytics. Trebuie să adăugați aceste pluginuri în browserul Chrome înainte de a actualiza raportul:
  • Acest raport SEO a fost conceput pentru o actualizare săptămânală, dar îl puteți utiliza și pentru o reîmprospătare zilnică sau lunară, în funcție de cât de des vă urmăriți datele SEO.
  • Organizarea filelor de raportare este colorată:
    • Ghidul utilizatorului este purpuriu
    • Filele galbene reprezintă filele pentru configurarea și actualizarea rapoartelor
    • Fila roșie conține datele de accesare cu crawlere pentru a fi importate manual (pot fi actualizate mai rar decât filele galbene)
    • Taburile albastre sunt folosite pentru reprocesarea și stocarea datelor, deci nu le schimbați
    • Tab-urile verzi sunt folosite pentru a vizualiza rapoartele SEO și a efectua interogări la cerere cu privire la datele colectate
Rapoarte SEO de raportare
  • Aveți grijă să nu redenumiți filele, acest lucru ar putea afecta funcționarea rapoartelor!

Gestionarea inițială a rapoartelor SEO

Este vorba în principal de adaptarea datelor din fila “Parametri” la nevoile site-ului dvs. prin modificarea numai a valorilor celulelor cu caractere aldine și albastre .

1. Definirea pragurilor în funcție de nivelul de activitate:

NB: Raportarea SEO este în prezent calibrată pentru un site cu 500 până la 1.000 de pagini, cu 100.000 până la 200.000 vizite SEO pe lună.

Setările cuvintelor cheie

2. Definiți tipologia grupării de conținut:

Puteți defini grupuri de conținut care vor fi analizate în mod special în filele verzi, utilizând două criterii: adâncimea URL a paginilor și prezența unui “model” în adresa URL.

De exemplu , pe www.lafabriquedunet.fr toate postările de pe blog au forma de URL: https://www.lafabriquedunet.fr/blog/modele-business-plan-excel-startups-web/

Aceste postări pe blog au o adâncime a adresei URL de 2 și modelul “/ blog /”, această combinație excluzând orice alt tip de pagină a site-ului.

NB: Puteți defini până la 16 grupuri de conținut separate

SEO content_grouping

3. Alegeți lista de cuvinte cheie pe care doriți să o urmați:

Selectați 20 de cuvinte cheie pentru care doriți să urmăriți evoluția poziției medii a site-ului săptămânal după săptămână în fila verde dedicată “Poziții-Grafic”

Rapoarte SEO keywords_list

4. Configurați pluginul Google Analytics:

În contul dvs. Google Analytics, obțineți codul de identificare a profilului pentru site-ul web de pe care doriți să extrageți date.

GA_profile_id

Apoi, du-te la „Raport de configurare“ fila Raportare SEO, apoi în coloana „GA-SEO“ înlocui valoarea „View (ID de profil) / ID-uri“ de ID-ul pe care tocmai ați preluat în Google Analytics

Config_GA_report

5. Resetați datele istorice:

De exemplu, acest raport SEO conține date fictive care vă permit să previzualizați filele verzi “Global Reporting” și “Positions-Graph”.

După ce ați aruncat o privire la aceste file, dacă doriți să utilizați această raportare pentru propriile site-uri Web, va trebui să curățați datele prezente. Pentru a face acest lucru, mergeți la fila albastră “Date” și ștergeți conținutul tuturor liniilor având numărul 6 sau mai mult (în special, nu atingeți celelalte linii).

Celelalte date vor fi șterse automat atunci când actualizați filele galbene diferite în conformitate cu metoda descrisă mai jos.

Raportarea rapoartelor SEO

NB: Procesul de reîmprospătare poate dura până la câteva minute pentru un site mare (câteva mii de pagini și câteva sute de mii de vizite SEO pe lună)

1. Selectați datele de început și de sfârșit ale perioadei de reîmprospătare:

Rapoarte de actualizare SEO

2. Actualizați filele de date din cele 4 consola de căutare Google:

  • Datorită pluginului Search Analytics for Sheets, vom actualiza una câte una următoarele file: “Page”, “Page & Query”, “Query” și “Device”.
  • Aveți grijă să respectați ordinea de mai sus pentru a actualiza filele diferite
  • Pentru a începe, deschideți fila “Pagină”, ​​apoi faceți clic pe: Suplimente> Analiza căutării pentru Foi> Bara laterală deschisă
open_search_sidebar
  • În bara laterală care apare în partea dreaptă a ecranului:
    • Selectați proprietatea Consola de căutare Google pentru site-ul dvs.,
    • Completați datele perioadei de reîmprospătare (la fel ca la pasul 1)
    • Selectați valoarea “Pagină” pentru opțiunea “Grupare după”
    • Aveți grijă să selectați “Foaie activă” pentru opțiunea “Foaie de rezultate” !!
    • Dați clic în partea de jos a barei laterale de pe butonul “Solicitare date”
Căutați analize - Sidebar
  • Odată ce foaia de calcul a preluat datele din fila și a terminat procesul de reîmprospătare, accesați fila următoare și repetați această operație și schimbați numai opțiunea “Grupare după” în funcție de numele filei actualizare:
    • Grupați după = Pagina pentru fila “Pagină”
    • Group by = Page + Query pentru fila “Page & Query”
    • Group by = Query pentru fila “Query”
    • Group by = Device pentru fila “Dispozitiv”

3. Actualizați datele din fila “GA-SEO”:

  • Datorită pluginului Google Analytics pentru Sheets, “raportul” a fost configurat anterior, faceți clic pe: Add-ons> Google Analytics> Run reports
Executați rapoarte GA pentru SEO

Actualizați manual datele de accesare cu crawlere:

  • Cu Screaming Frog SEO, BeamUsUp sau ImportXML din Foi de calcul Google, obțineți adresa URL completă, titlul și meta-descrierea fiecărei pagini a site-ului dvs.
  • Formatați aceste date pentru a se potrivi cu ordinea coloanelor din fila Date de accesare cu crawlere și inserați-le direct în această filă.
  • Acest pas trebuie repetat în viitor numai dacă ați adăugat pagini noi pe site-ul dvs. sau ați modificat titlurile și descrierile anumitor pagini.
Crawl_data SEO

5. Actualizați fila “Raportare globală”:

Sfat util la Fabrique du net
Prelucrarea datelor importate poate dura ceva timp. Înainte de a declanșa actualizarea filelor de raportare prin următoarea metodă, este imperativ să așteptați până când foaia Google și-a terminat calculele și gabaritul gri din partea dreaptă sus nu mai este disponibil!

ecartament
  • Actualizarea graficelor din fila “Raportare globală” se face utilizând un script încorporat în fișa Google. Acest script adaugă elementul “raportul SEO” în meniul de difuzare. Pentru a continua cu actualizarea graficelor, trebuie să faceți clic în meniu pe: Raport SEO> Actualizați raportarea globală
update_global_reporting
  • Când utilizați pentru prima oară scriptul, Google vă va cere să acordați scriptului permisiunea de a rula. În prima fereastră “autorizație necesară”, va trebui să dați clic pe butonul “Continuați”, apoi pe fereastra 2 să faceți clic pe “Autorizați”. Scriptul funcționează numai în această foaie de lucru.
script_authorization_2

6. Actualizați fila “Poziții-Grafic”:

  • Pentru a actualiza graficele de urmărire a poziției cuvintelor cheie în fila “Poziții-Grafic” verde, trebuie doar să dați clic pe meniu: Raport SEO> Actualizați pozițiile
update_positions_graph

Prezentarea rapoartelor cu file verzi:

  • Fila “Raportare globală” conține un set de grafică și este instrumentul principal pentru monitorizarea SEO și alertarea la această foaie de calcul
  • Fila “Positions-Graph” permite vizualizarea evoluției în ultimele săptămâni a poziției medii a celor 20 de cuvinte cheie urmărite
  • Fila “Analiza cuvintelor cheie” este o interfață care vă permite să efectuați interogări multicriteriale instant asupra tuturor cuvintelor cheie din ultima perioadă de actualizare a rapoartelor SEO. Prin urmare, puteți obține toate cuvintele cheie care corespund unui set de criterii bazate pe: numărul de clicuri, afișări, valoarea CTR, poziția, numărul de cuvinte din expresie
  • Fila Analiza paginilor funcționează pe același principiu pentru adresele URL. Criteriile luate în considerare sunt: ​​clicurile, afișările, valoarea CTR, poziția, rata de respingere, rata de conversie a comerțului electronic și lungimea titlului paginii.
  • Fila “Pagini reduse CTR” afișează fiecare actualizare a rapoartelor tuturor paginilor care au performanțe scăzute în termeni de CTR, dată fiind poziția lor medie și performanța celorlalte pagini cu o poziție similară. Puteți seta pragul de performanță scăzut și grupurile de poziție.
  • Fila „CTR-Redactare“ vă permite să calculeze impactul asupra valorii CTR a prezenței anumitor cuvinte-cheie la alegere în titlu și / sau meta-descrierea paginilor.

This is author biographical info, that can be used to tell more about you, your iterests, background and experience. You can change it on Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

About us and this blog

We are a digital marketing company with a focus on helping our customers achieve great results across several key areas.

Request a free quote

We offer professional SEO services that help websites increase their organic search score drastically in order to compete for the highest rankings even when it comes to highly competitive keywords.

Subscribe to our newsletter!

More from our blog

See all posts

Leave a Comment