Promovare Google-Campanii Pay Per Click-PPC-SeoAdwords.ro 0725763311

No Comments

Promovare Google-Campanii Pay Per ClickPPC-SeoAdwords.ro 0725763311

Promovarea prin campanii Pay Per Click – PPC

Indiferent ca o numim Google Adwords ( asa cum ea era cunoscuta inainte ) sau Google Ads cum este in prezent, platforma Google iti permite sa te promovezi in diferite moduri si sa ajungi la audienta pe care o targetezi.

Atunci cand cineva doreste sa caute o informatie, un serviciu sau un produs mai mult ca sigur cautarea o va face prin intermediul Google, motiv pentru care este bine sa ai campanii de promovare pe Google.

Promovare Google-Campanii Pay Per Click-PPC-SeoAdwords.ro 0725763311

Tipuri de campanii prin Google Ads

Asa cum chiar Google explica aici ce tipuri de campanii poti face, e bine de stiut faptul ca, indiferent de care sunt obiectivele campaniei tale, poti folosi cu success Google Ads pentru a ajunge la audienta targetata.

Daca obiectivele tale sunt:

  • vanzarile de produse si/sau servicii
  • generarea de leaduri, atragerea de clienti potentiali
  • cresterea trafficului pe website
  • cresterea gradului de cunoastere ( brand awarness ) a unui brand sau a unui produs
  • promovarea unei aplicatii mobile

atunci cu siguranta ca poti folosi reteaua Google pentru a ajunge la audienta urmarita.

Prin Google, poti face campanii:

  • In reteaua de cautare ( search ) – cea mai folosita metoda de promovare
  • In reteaua de display – campanie prin bannere respectiv campanie de remarketing
  • Campanii video pe Youtube
  • Campanii de promovare in Google Play, pentru aplicatii mobile

Plata pe click

De la Wikipedia, enciclopedia liberăSalt la navigareSalt la căutare

O parte dintr-o serie de pe
internet Marketing
Optimizare motor de căutareOptimizarea locală a motorului de căutareMarketingul social mediaMarketing prin e-mailComercializarea recomandărilorMarketingul de conținutPublicitate nativă
Marketing-ul motoarelor de căutare
Plata pe clickCost pe impresieAnaliza de căutareAnalitica web
Display publicitar
Blocarea anunțurilorPublicitate contextualăDirecționarea comportamentală
Marketing afiliat
Costul pe acțiuneDistribuirea veniturilor
Publicitate mobilă
vTe

Pay-per-Click ( PPC ), este un model de publicitate pe internet folosit pentru a conduce traficul către site-uri web, în ​​care un agent de publicitate plătește un editor (de obicei un motor de căutare , proprietarul site-ului sau o rețea de site-uri web) atunci când faceți clic pe anunț.

Plată pe clic este asociată în mod obișnuit cu motoarele de căutare de prim nivel (cum ar fi Google Ads și Bing Ads ). Cu motoarele de căutare, agenții de publicitate ofertează, de regulă, fraze de cuvinte cheie relevante pentru piața lor țintă. În schimb, site-urile de conținut percep în mod obișnuit un preț fix pe clic în loc să folosească un sistem de licitare. Reclamele „afișate” PPC, cunoscute și sub denumirea de reclame „banner”, sunt afișate pe site-urile web cu conținut aferent, care au acceptat să afișeze anunțuri și, de regulă, nu sunt publicități cu plată pe clic. Rețelele sociale precum Facebook , Linkedin , Pinterest și Twitter au adoptat, de asemenea, plata pe clic ca unul dintre modelele lor de publicitate.

Cu toate acestea, site-urile web pot oferi reclame PPC. Site-urile care utilizează anunțuri PPC vor afișa o reclamă atunci când o interogare de cuvinte cheie se potrivește cu lista de cuvinte cheie a unui agent de publicitate care a fost adăugat în diferite grupuri de anunțuri sau când un site de conținut afișează conținut relevant. Astfel de reclame se numesc link-uri sponsorizate sau anunțuri sponsorizate și apar adiacente, mai sus sau sub rezultate organice pe paginile cu rezultatele motorului de căutare sau oriunde un dezvoltator web alege pe un site de conținut. [1]

Modelul de publicitate PPC este deschis abuzurilor prin fraudă cu clicuri , [2] deși Google și alții au implementat sisteme automatizate [3] pentru a proteja clicurile abuzive ale concurenților sau dezvoltatorii web corupți .

Scopul [ editați ]

Plată pe clic, împreună cu costul pe impresie (CPM) și costul pe comandă , sunt utilizate pentru a evalua rentabilitatea și rentabilitatea marketingului pe internet. Cost pe o mie de afișări (CPM) va ajuta la atingerea mărcii noastre în general pe Google și site-urile conectate, agentul de publicitate va plăti doar la fiecare 1000 de afișări ale anunțului. Pay-per-clic (PPC) are un avantaj față de cost pe impresie, prin faptul că transmite informații despre cât de eficientă a fost publicitatea. Clicurile sunt o modalitate de a măsura atenția și interesul: dacă scopul principal al unui anunț este acela de a genera un clic sau de a conduce mai exact traficul către o destinație, plata pe clic este valoarea preferată. Odată ce un anumit număr de afișări web este obținut, calitatea și plasarea reclamei vor afectafaceți clic pe rate și plata pe clic rezultată.

Construcții [ edita ]

Costul pe clic (CPC) este calculat prin împărțirea costurilor de publicitate la numărul de clicuri generate de o reclamă. Formula de bază este:Cost-pe-clic ($) = Costuri de publicitate ($) / Anunțuri clic (#)

Există două modele principale pentru determinarea plății pe clic: tarif forfetar și bazat pe licitație. În ambele cazuri, agentul de publicitate trebuie să ia în considerare valoarea potențială a unui clic dintr-o sursă dată. Această valoare se bazează pe tipul de individ pe care îl așteaptă agentul de publicitate în calitate de vizitator pe site-ul său web și pe ce poate câștiga acesta din această vizită, de obicei venituri, atât pe termen scurt, cât și pe termen lung. Ca și în cazul altor forme de publicitate, direcționarea este esențială, iar factorii care joacă adesea în campaniile PPC includ interesul țintei (adesea definit de un termen de căutare pe care l-au introdus într-un motor de căutare sau conținutul unei pagini pe care le navighează), (de exemplu, pentru a cumpăra sau nu), locația (pentru direcționare geografică ) și ziua și ora în care navighează.

PPC cu tarif forfetar [ modifica ]

În modelul forfetar, agentul de publicitate și editorul sunt de acord cu o sumă fixă ​​care va fi plătită pentru fiecare clic. În multe cazuri, editorul are un card de tarif care listează plata pe clic (PPC) în diferite zone ale site-ului sau rețelei lor. Aceste sume diferite sunt adesea legate de conținutul din pagini, cu conținut care atrage în general vizitatori mai valoroși având un PPC mai mare decât conținutul care atrage vizitatori mai puțin valoroși. Cu toate acestea, în multe cazuri, agenții de publicitate pot negocia rate mai mici, în special atunci când se angajează la un contract pe termen lung sau cu valoare ridicată.

Modelul forfetar este deosebit de comun cu motoarele de cumpărături comparate , care publică de obicei carduri cu tarife. [5] Cu toate acestea, aceste rate sunt uneori minime, iar agenții de publicitate pot plăti mai mult pentru o vizibilitate mai mare. Aceste site-uri sunt de obicei compartimentate în categorii de produse sau servicii, permițând un grad ridicat de direcționare de către agenții de publicitate. În multe cazuri, întregul conținut principal al acestor site-uri este reclame plătite.

PPC bazat pe licitație [ modifica ]

Agentul de publicitate semnează un contract care le permite să concureze cu alți agenți de publicitate într-o licitație privată găzduită de un editor sau, mai frecvent, o rețea de publicitate . Fiecare agent de publicitate informează gazda cu privire la suma maximă pe care este dispus să o plătească pentru un anumit loc publicitar (adesea pe baza unui cuvânt cheie ), utilizând de obicei instrumente online pentru a face acest lucru. Licitația este redată în mod automat de fiecare dată când un vizitator declanșează spotul publicitar.

Când spotul publicitar face parte dintr-o pagină de rezultate a motoarelor de căutare ( SERP ), licitația automatizată are loc ori de câte ori apare o căutare a cuvântului cheie licitat. Toate ofertele pentru cuvântul cheie care vizează geo-locația căutătorului, ziua și ora căutării etc. sunt apoi comparate și câștigătorul este determinat. În situațiile în care există mai multe spoturi publicitare, o întâmplare obișnuită pe SERP, pot exista mai mulți câștigători ale căror poziții pe pagină sunt influențate de suma oferită de fiecare. Oferta și Scorul de calitatesunt utilizate pentru a oferi fiecărui agent de publicitate un clasament al anunțului. Anunțul cu cel mai mare rang de anunț apare mai întâi. Cele trei tipuri de potrivire predominante atât pentru Google cât și pentru Bing sunt potrivire largă, exactă și expresie. De asemenea, Google oferă tipul modificatorului de potrivire largă, care diferă de potrivirea largă, prin faptul că cuvântul cheie trebuie să conțină termenii cuvinte cheie reale în orice ordine și nu include variații relevante ale termenilor. [6]

În plus față de spoturile publicitare pe SERP-uri, rețelele de publicitate majore permit plasarea de reclame contextuale pe proprietățile părților terțe cu care au făcut parteneriat. Acești editori se înscriu la anunțuri gazdă în numele rețelei. În schimb, aceștia primesc o parte din veniturile publicitare pe care le generează rețeaua, care poate fi oriunde de la 50% la peste 80% din veniturile brute plătite de agenții de publicitate. Aceste proprietăți sunt adesea denumite rețea de conținut și anunțurile de pe ele ca anunțuri contextuale, deoarece spoturile publicitare sunt asociate cu cuvinte cheie bazate pe contextul paginii pe care sunt găsite. În general, anunțurile din rețelele de conținut au o rată de clic (CTR) și o conversie mult mai mici(CR) decât anunțurile găsite pe SERP și, prin urmare, sunt mai puțin apreciate. Proprietățile rețelei de conținut pot include site-uri web, buletine informative și e-mailuri. [7]

Agenții de publicitate plătesc pentru fiecare clic pe care îl primesc, cu suma efectivă plătită în funcție de suma licitată. Este o practică obișnuită printre gazdele licitației să perceapă un ofertant câștigător doar puțin mai mult (de exemplu, un ban) decât următorul ofertant cel mai mare sau suma reală licitată, oricare dintre acestea este mai mică. [8] Acest lucru evită situațiile în care ofertanții își ajustează constant ofertele cu sume foarte mici pentru a vedea dacă mai pot câștiga licitația, în timp ce plătesc puțin mai puțin pe clic.

Pentru a maximiza succesul și a obține scară, se pot implementa sisteme automate de gestionare a ofertelor. Aceste sisteme pot fi utilizate direct de agentul de publicitate, deși sunt utilizate mai frecvent de agențiile de publicitate care oferă gestionarea ofertelor PPC ca serviciu. Aceste instrumente permit, în general, gestionarea ofertelor la scară, cu mii sau chiar milioane de oferte PPC controlate de un sistem extrem de automatizat. În general, sistemul stabilește fiecare ofertă în funcție de obiectivul care i-a fost stabilit, cum ar fi maximizarea profitului, maximizarea traficului, obținerea unui client foarte direcționat la pauză, etc. Sistemul este de obicei legat pe site-ul web al agentului de publicitate și alimentează rezultatele fiecărui clic, ceea ce îi permite apoi să stabilească sume licitate.

De regulă, sistemul de publicitate contextuală (Google AdWords, Yandex.Direct, etc.) folosește o abordare la licitație ca sistem de plată a publicității.

Istoric [ edita ]

Există mai multe site-uri care pretind a fi primul model PPC pe web, [9], multe dintre ele apărând la mijlocul anilor ’90. De exemplu, în 1996, prima versiune cunoscută și documentată a unui PPC a fost inclusă într-un director web numit Planet Oasis. Aceasta a fost o aplicație desktop care conținea link-uri către site-uri web informaționale și comerciale și a fost dezvoltată de Ark Interface II, o divizie a computerelor Packard Bell NEC. Cu toate acestea, reacțiile inițiale ale companiilor comerciale la modelul „plată pe vizită” al lui Ark Interface II au fost sceptice. [10] Până la sfârșitul anului 1997, peste 400 de mărci majore plăteau între .005 $ și .25 USD pe clic, plus o taxă de plasare. nevoie de citare ]

În februarie 1998, Jeffrey Brewer, de la Goto.com , o companie de start-up de 25 de angajați (ulterior Overture, acum parte a Yahoo! ), a prezentat o dovadă de concept a motorului de căutare pay per click la conferința TED din California . [11] Această prezentare și evenimentele care au urmat au creat sistemul de publicitate PPC. Credit pentru conceptul de model PPC este , în general , dat la Idealab și Goto.com fondatorul Bill Gross . [12]

Google a început publicitatea motoarelor de căutare în decembrie 1999. Abia în octombrie 2000 a fost introdus sistemul AdWords , permițând agenților de publicitate să creeze anunțuri text pentru plasare pe motorul de căutare Google. Cu toate acestea, PPC a fost introdusă doar în 2002; până atunci, reclame erau taxate cu costuri pe mie de afișări sau Cost pe milă (CPM). Overture a intentat un proces de încălcare a brevetelor împotriva Google, spunând că serviciul rival de căutare și-a depășit limitele cu instrumentele sale de plasare a anunțurilor. [13]

Deși GoTo.com a început PPC în 1998, Yahoo! nu a început sindicarea agenților de publicitate GoTo.com (ulterior Overture) decât în ​​noiembrie 2001. [14] Înainte de aceasta, sursa principală de publicitate Yahoo a SERP-urilor includea unități contextuale de publicitate IAB (în principal 468×60 anunțuri afișate). Când contractul de sindicalizare cu Yahoo! a fost reînnoit în iulie 2003, Yahoo! intenția anunțată de a achiziționa Overture pentru 1,63 miliarde USD. [15] Astăzi, companii precum adMarketplace , ValueClick și recunoașterea oferă servicii PPC, ca o alternativă la AdWords și AdCenter.

Printre furnizorii de PPC, Google Ads (anterior Google AdWords), Microsoft adCenter și Yahoo! Căutare de marketing a fost cei mai mari trei operatori de rețea, toți trei care funcționează sub un model bazat pe licitație. [1] De exemplu, în anul 2014, PPC (Adwords) sau publicitatea online au atribuit aproximativ 45 de miliarde de dolari din totalul veniturilor anuale ale Google de 66 miliarde de dolari [16] În 2010, Yahoo și Microsoft și-au lansat efortul combinat împotriva Google și Bing- ul Microsoft a început să fie motorul de căutare pe care Yahoo l-a folosit pentru a furniza rezultatele căutării sale. [17]De când s-au unit, platforma PPC a fost redenumită AdCenter. Rețeaua lor combinată de site-uri terțe care permit anunțurilor AdCenter să populeze reclame banner și text pe site-ul lor se numește BingAds. [18]

Legal [ edita ]

În 2012, Google a fost inițial hotărâtă să se fi angajat în conduită înșelătoare și înșelătoare de către Comisia australiană pentru concurență și consumator (ACCC) în posibilul prim caz legal de acest gen. ACCC a decis că Google a fost responsabil pentru conținutul anunțurilor sale AdWords sponsorizate care arătau linkuri către un site web de vânzări auto Carsales.com . Anunțurile au fost afișate de Google ca răspuns la o căutare pentru Honda Australia . ACCC a declarat că reclamele sunt înșelătoare, deoarece sugerau că Carsales.com era conectat la compania Honda. Ulterior, hotărârea a fost răsturnată când Google a făcut apel la Înalta Curte australiană. Google nu a fost responsabil pentru reclame înșelătoare difuzate prin AdWords, în ciuda faptului că anunțurile au fost difuzate de Google și create prin intermediul instrumentelor companiei. [19]

This is author biographical info, that can be used to tell more about you, your iterests, background and experience. You can change it on Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

About us and this blog

We are a digital marketing company with a focus on helping our customers achieve great results across several key areas.

Request a free quote

We offer professional SEO services that help websites increase their organic search score drastically in order to compete for the highest rankings even when it comes to highly competitive keywords.

Subscribe to our newsletter!

More from our blog

See all posts

Leave a Comment