Planul de marketing web și arta construirii bugetului

Planul de marketing web și optimizarea bugetului PPC seoadwords.ro

Obținerea traficului este costisitoare. Foarte des, mai scumpe decât ne imaginăm la început … Aceasta este probabil cea mai frecventă cauză de eșec pentru proiectele web, în ​​special în comerțul electronic. Pentru a pune cotele pe partea sa, trebuie să definim o strategie de marketing realistă înainte de dezvoltarea site-ului web.

Strategia de marketing va avea în mod evident un impact semnificativ asupra designului site-ului: pagini de destinație și călătorii cu clienții, integrare de conținut, animație internă etc. Mai presus de toate, crearea unui plan de marketing web, în ​​felul tău, desigur, este un proces de structurare care te va ajuta să devii mai matur când îți vei implementa în mod concret primele acțiuni.

La sfârșitul acestui articol, veți găsi un exemplu de estimare a bugetului pentru un site de comerț electronic și șablonul Excel din care a fost realizat.

Planul de marketing web, ce este exact?

Planul de marketing în momentul internetului

Înainte de a deveni interesat de domeniul web, ar fi util să reamintim pe scurt definiția și interesul unui plan de marketing “tradițional”. Un plan de marketing este un document care definește strategia de marketing a unui proiect și implementarea acestei strategii prin acțiuni concrete, la diferite niveluri, într-o anumită perioadă. Bineînțeles, planul de marketing are o formă foarte diferită, în funcție de context și, mai ales, de dimensiunea companiei. Pentru a vă oferi o idee despre conținut, găsim de obicei următoarele elemente într-un plan de marketing.

  • Analiza pieței  : mărimea pieței , segmentarea, profilurile clienților, concurența etc.
  • Obiective și strategie  : contextul, obiectivele cuantificate, axele strategice, politica de produs, politica de prețuri, politica de distribuție și comunicare (vezi mix-marketing )
  • Planul de acțiune  : lista acțiunilor, pe unități de afaceri și / sau funcție și / sau canal, cu obiective cuantificate și posibile mecanisme de control
  • Previziuni financiare  : ipoteze privind costurile și veniturile la nivelul stocului și apoi la nivelul unității de activitate

Indiferent dacă activitatea este pe web sau nu, în principiu nu se schimbă prea mult. Toate componentele clasice ale planului de marketing enumerate mai sus își păstrează semnificația, cu condiția, desigur, să se adapteze la mecanismele și practicile specifice marketingului digital. Vom aprofunda trei concepte puternice ale planului de marketing pentru a vedea cum să le adaptăm în contextul unei activități digitale.

Trei concepte cheie: poziționarea, acțiunile de marketing și bugetul

poziționare

În marketingul tradițional, cuvântul “poziționare” este folosit pentru a descrie modul în care o companie este calificată de către clienții săi tradiționali. Conceptul de poziționare și toate modelele utilizate pentru a-l studia (4P, SWOT, Porter, etc.) își păstrează semnificația pentru un site web. Unele pârghii de diferențiere, cum ar fi experiența de navigare, sunt specifice pentru Internet. Ca orice domeniu nou, trebuie să vă acordați timp pentru a înțelege axele de percepție la nivelul clientului pentru a putea înțelege poziționarea strategică a companiilor.

Acțiuni de marketing

În cazul unui site web, nu puteți folosi doar pârghii tradiționale de marketing (PR, TV, afișare, evenimente etc.) și, desigur, canale de Internet specifice (Google Adwords, SEO, e-mail etc.). ). Pentru acțiunile specifice marketingului web, putem diferenția trei niveluri.

  • Achiziționarea de trafic  : configurați sau îmbunătățiți canalele directe de achiziție, pentru care achiziționați direct traficul (Google Adwords, Afiliere, Afișare pe piață) sau indirect (referințe naturale, presă etc.)
  • Optimizarea conversiilor  : teste A / B, audit de conversie , chat live, etc.
  • Loialitate  : crește frecvența achiziționării, prin mementouri inteligente prin e-mail sau prin alte pârghii de marketing direct

buget

Marketingul digital are avantajul de a vă permite să măsurați rentabilitatea investiției campaniilor într-un mod destul de precis, în orice caz pentru canalele directe de achiziție. După cum puteți vedea prin deschiderea șablonului Excel descărcabil de mai jos, bugetul proiectat al unui site se bazează pe ipoteze specifice canalului, cum ar fi costul mediu pe clic pe AdWords și în special pe o defalcare a traficului între diferite surse de trafic. Unele ipoteze, în special la nivelul referințelor naturale, sunt foarte greu de evaluat, dar analizând riguros concurența și căutând sfaturi din partea specialiștilor din domeniu, ajungem întotdeauna la o estimare credibilă.

Crearea site-ului – Estimarea prețului personalizat

La Fabrique du Net a fost creat un motor de recomandare care vă permite să obțineți o estimare gratuită a prețului detaliat și o selecție de software și furnizori adaptate nevoilor dumneavoastră pentru crearea site-ului web.WEB SITE DE COMUNICAREE-COMERCIALĂ

100% gratuit

O abordare mai mult decât un document

În ceea ce privește planul de marketing, abordarea este la fel de mult, dacă nu mai utilă decât documentul final. Acesta este un moment important de reținut când știți cât timp este nevoie pentru a formaliza un plan de marketing complet.

Pentru a vă pune întrebări bune

Realizarea unui plan de marketing vă va aduce să vă adresați multe întrebări foarte interesante: coerența strategiei, diferențierea, marca, distribuția bugetului și a acțiunilor etc. Aceasta este în special oportunitatea de a petrece ceva timp studiind concurența și piața cu o privire mai puțin concentrată doar asupra ofertei. Mai presus de toate, realizarea unui plan de marketing este un exercițiu colectiv. Nimic nu ar fi cum ar fi confruntarea cu punctele de vedere și reglarea viori înaintea deschiderii cortinei.

Definirea obiectivelor / ipotezelor

Prognoza nu va fi respectată în detaliu, și nu trebuie să fie, planul de marketing nu trebuie să împiedice niciodată un lider de proiect să fie pragmatic. Interesul unui buget provizoriu este, pe de o parte, procesul de analiză care vă va conduce să vă defalcați cifra de afaceri și costurile într-un fel sau altul și, pe de altă parte, în activitățile de monitorizare necesare pentru a evalua la aproximativ principalele ipoteze, în special în ceea ce privește costurile de achiziție.

Construirea bugetului estimat, cazul unui site de comerț electronic

Bugetul proiectat este adesea în centrul planului de marketing atunci când se lansează un site web. Aceasta este, de obicei, punctul culminant al planului de marketing, dar lucrul la ipoteze duce adesea la revizuirea unor elemente ale strategiei globale.

Pentru exemplul nostru, am produs bugetul estimat pentru un site de comerț electronic (vezi mai jos). Internaționalizarea după un an, cifra de afaceri de un milion de euro pentru al doilea an, pe scurt, am pus toată ambiția și naivitatea noului e-comerciant în acest buget. Câteva luni de activitate ne va aduce, probabil, înapoi la realitate … Din nou, nu ipotezele CA sunt numărate (Excel ne permite să visăm liber ..), dar abordarea pentru a defini ipotezele (cu albastru în model ). Fabrique du Net vă oferă să descărcați gratuit șablonul Excel. Depinde de dvs. să vă alocați ceva timp pentru ao adapta și pentru a defini ipotezele în albastru! Pentru a obține parola care permite modificarea completă a modelului Excel, permițând parametrizarea completă a modelului,de contact @.– DESCĂRCAȚI ȘABLONUL EXCEL – SITE WEB BUGETAT ESTIMAT

Site-ul web de prognoză privind bugetul de comerț electronic

Estimarea prețului personalizat în 2 mil

La Fabrique du Net a fost creat un motor de recomandare care vă permite să obțineți o estimare gratuită a prețului detaliat și o selecție de software și furnizori adaptate nevoilor dumneavoastră pentru crearea site-ului web.SITE VITRINESITE-UL COMERCIAL

100% gratuit